Friday 2 January 2015

ride from kl ke suratthani.

Salam..sebelum meneruskan stories the mories ride ke kanchanaburi Mari kita sama-sama berdoa semoga rakan2 kita di pantai Timur tabah hadapi ujian banjir besar disana..untuk skuad misi bantuan semoga setiap jasa rakan2 mendapat ganjaran darinya..syabas rakyat Malaysia yang perihatin....

Ok let's ridesantai to kanchanaburi...perancangan yang rapi telah dibuat seawal bulan DEC 2014...this is year end sale ride..memang Kali ini aku tak nak ramai2 sebab nak jimat masa dalam berdua Je..kita hanya merancang tuhan yang tentukan..last minute solo ride..aku punya style simple family first..Ada hal xpe kita ride sama next time..disebabkan solo ride in xde jadual..ikut kepala aku Je...ye la solo...misi jelajah masjid Dan tempat menarik di kancanaburi.semua soalan2 cepuemas pun otai2 oberlander dah bagi tips2.

Perjalanan yang jauh akan dilalui..tepat jam 4 pagi..pengembaraan bermula..disebabkan musim hujan memang standby Dari rumah lagi siap pakai raincoat..raincoat berusia 5 tahun ini memang cemerlang sepanjang perkidmatan.


First pitstop at tapah...lama xride jauh...so take time skit nak biasakan pinggang ni..tgk Je keadaan Jalan yang basah tu...agak2 le macam mana dia punya sejuk..aku pun dah xingat kul berapa to sebelum subuh le Kat sini...refule & on the bike balik..

Sekali lagi stop di rnr sg Perak utk tunaikan kewajipan

Huh udah pagi rupanya...asyik ujan Je sepanjang perjalanan..ujian betul...budget sebelum kul 9 nak enter the border...xtau le sempat tak..bila solo ni layan blues sikit...hujan plk...duk blah Kiri je la...

Settlekan Thai insurance dulu & tukar duit secukup rasa..sebelum masuk siam...border pun suam2 Je orang xramai...


Selesaikan urusan dulu...top up hp... & setting internet...jalan pun macam basah Je....

Awal ke lewat aku pun xtau LA tp bro baju hijau tu baru angkat patung susun depan kedai dia..


Perhentian pertama utk refuel di tanah siam PTT patthalung...pemanduan santai2 Je...ketika disini masih banyak kerata malaysia ...masih Ada yg sudi bertegur sapa. Bermula la ride basah lenjun...Kali ini raincoat aku gagal berfungsi dengan baik...dah macam kolam ikan dalam kasut ni...


Sampai le ke rnr ni PTT apa dah lupa..tp tempat yang famous dengan sup daging yang terbaik...

Sbb solo so layan je sembang dengan orang tempatan


Ni salah sorang yg aku berborak..memang excited berbicara mengenai Islam..alhamdulilah perut pun dah kenyang..jom sambung ride..dah jam 5.30 ptg waktu Thai..



Akhirnya sampai jgk di Surat thani...badan dah letih semacam..Kali ni memang terkena hujan lebat ++ anging basah lenjun...disebabkan malas nak keluar aku just mintak air suam Je..tp yg dihantar Milo 3 in 1 + air panas..yg bestnya Tanpa additional charges ..hajat dihati nak layan Maggi cup Je..so layan Milo & roti Je...halau nyamuk skit brand malboro siam...esok seawal sesudah subuh nak on the bike supaya xlewat gerak...Ok la rokok pun dah abis...aku zzzzz duly...esok sambung ke kanchanaburi cabaranya memang mencabar bagi newbi mcm aku no solo Milo plk tu...tungguuuu hupdate setetusnya....











No comments: