Monday 22 April 2013

Percutian ke Hatyai & songkhla I

Percutian bersama keluarga adalah sesuatu yang sangat di nantikan oleh bapa macam aku ni. Bapa mithali hehehe...kali ni ada sedikit kelainan aku bawak wife dan anak-anak overland ke hatyai & songkhla..selalu naik motor ni dgn family..Pada mulanya aku pun agak ragu-ragu jgk la nak bawak dia orang masuk ke tanah gajah putih ni..persediaan awal di buat seawal 2 minggu sebelum bertolak.memastikan jalan-jalan yang akan di gunakan. Booking hotel tempat-tempat menarik yang akan dilawati. Perjalanan bermula seawal jam 6.30 pagi dengan anak-anak pun aku angkut time tido je. Isi minyak kat Shell jalan duta & beli makanan utk alas perus aku dan wife. Perjalanan sehingga R&R sungai perak.
Anak- anak pun dah bangun so soru time & mandikan Aiman & amani. makan + main +main game + mandi dekat 1 jam 30 minit jgk la kita org stop kat sini..so on the car time.
bila dah on the car macam-macam la......

so drive sampai R&R Gurun untuk lunch buat insurance thai dan tukar duit. soru time orang paling selera makan tu ha aiman hakim..aku xde selera selagi x masuk thailand dengan selamat..gerun gak beb nak masuk thai ni maklumlah kalau bawak moto, aku ni dah macam marshall la... kena pastikan semua rombongan cik kiah ni sampai dengan selamatnya..yang lagi 3 jejak kaki pun xpenah..
lebih kurang kul 2 petang waktu malaysia kita orang sampai di sini...susah gak nak suruh anak aku ni beratur mengikut 'BARISAN NA.....ops barisan nak PANGKAH PAS  cop pasport..aihhhh kuat sungguh pengaruh PRU13 kali ni .hope sapa yang menang nanti dapat lakukan tugas demi bangsa, negara dan agama,yg kalah pun kena la mengkritik dengan berhemah supaya rakyat dapat yang terbaik dari pihak kerajaan .op sory back to our story.'welcome to thailand' selalunya dengan geng motor tp kali ni aku dengan family. lepas selesai semua tu shoot terus ke hatyai untuk check in anak-anak pun macam dah letih je....
ni la hotel yang kita orang duduk ok la parking ada senang keluar masuk...staff pun ok la xde masalah bahasa.
view from our room...so rest kejap mandi manda dulu makan apa yang ada...1st thing aku nak bawak my family naik tut-tuk...layan............dalam kul 5.30 ptg kt org keluar...
so ke lee garden naik tut-tuk..jalan kaki pun boleh tp saja nak naik 'lori' kata anak aku..

jalan-jalan sekitar lee garden..nak masuk dalam masih di kawal ketat oleh pihak polis thailand...
mcm mana gambar ni boleh ada so xyah la ku terangkan paham-paham saja la.....
keluar dari lee garden je aik dah malam...time to get rest..
tapow dulu makanan untuk diner bukan apa anak-anak dah merengek nak balik hotel maklum la semua dah dapat bukan main ngantuk la letih la mcm-mcm alasan dia orang.

ni la sebenarnya x sabar nak main mainan yang aku kena pow td..kalau nak bawak anak2 mmg mcm ni la xleh ada jadual yang ketat, untuk keselesaan kita dan anak-anak.anak ok kita pun enjoy...mata mcm nak tdoh dah tu.so story the mory  esok kita sambung esok je la tido time....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz









No comments: